Aktualności

Paczkomaty PrestaShop i sprzedaż wielokanałowa, czyli jak poradzić sobie w branży e-commerce?

Liczne, zachodzące na rynku zmiany sprawiły, że branża e-commerce staje się coraz popularniejszym sektorem w handlu. Stopniowo, jednak z dużymi postępami, konsumenci przekonują się, że zamawianie produktów przez Internet pozwala im na korzystanie z najlepszych ofert, a także niezwykłą wygodę, robiąc zakupy przy pomocy zaledwie kilku kliknięć, bez opuszczania swojego domu.

To zrozumiałe, że większy popyt przeniósł się na proporcjonalny wzrost podaży. Także i przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać ogromny potencjał e-sprzedaży, inwestując we własne sklepy internetowe lub przenosząc swoją działalność do sieci. Wielu potencjalnych klientów jest tam na wyciągnięcie ręki, a zupełnie nowe rynki i bardzo szerokie zasięgi są łatwiejsze do osiągnięcia, niż kiedykolwiek dotąd.

Jak rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą w Internecie?

Istnieje wiele sposobów na to, aby wejść w branżę e-commerce. Najkrótszą i zdecydowanie najbardziej przystępną drogą jest tu skorzystanie z popularnych serwisów sprzedażowych i aukcyjnych, które umożliwiają zakładanie na nich własnej działalności. Świetnym przykładem takiego serwisu jest choćby popularne w Polsce Allegro, jednak warto pamiętać także o zagranicznych platformach takich jak eBay oraz Amazon, które śmiało wchodzą na polski rynek.

Początkowe etapy w prowadzeniu sklepu internetowego nie powinny stanowić szczególnie trudnych. Z uwagi na stosunkowo niewielki nakład sprzedaży przez pierwsze tygodnie działalności, samodzielna obsługa sklepu jest wykonalna nawet przez jedną osobę, nie będąc jednocześnie nadmiernie czasochłonnym zajęciem. Bardzo pomagają także różne pakiety promocyjne, które zapewniane są przez wspomniane wcześniej platformy aukcyjne.

Z biegiem czasu sytuacja ta jednak nieco się komplikuje, a przed sprzedawcą stają nowe wyzwania, wynikające bezpośrednio z rozwoju sklepu i zwiększania jego zasięgów. Jest to moment, w którym samodzielna obsługa sprzedaży może okazać się zbyt trudna, aby prowadzić ją szybko, sprawnie i bezbłędnie. Nie oznacza to jednak, że koniecznością będzie zatrudnienie nowych pracowników – poradzić można sobie dzięki zastosowaniu wyspecjalizowanych, nowoczesnych narzędzi do obsługi sprzedaży w sieci.

Paczkomaty PrestaShop i integracje ErpBox, czyli jak stworzyć sprawny system zarządzania sklepem?

Nie trzeba ograniczać się do pojedynczego kanału sprzedaży. Dysponując własnym sklepem obsługiwanym przez PrestaShop, można łatwo skorzystać także z profilu na Allegro, eBay, czy innych platformach, aby poszerzyć swoje zasięgi. Bardzo przydatny będzie tu system ErpBox oraz zapewniane przez niego integracje. Wymienić można tu nie tylko serwisy aukcyjne, ale i paczkomaty PrestaShop, pozwalające na szybką wysyłkę.

Warto poznać pełnię możliwości systemu ErpBox. Integracja paczkomaty PrestaShop, Allegro, eBay, Amazon pozwala na:

  • automatyczne pobieranie danych do wysyłki i informacji o płatnościach,
  • połączenie przez API lub import/export (csv, xml),
  • kompleksową obsługę obu witryn,
  • bardzo szybką aktualizację stanów magazynowych,
  • wystawianie przedmiotów na aukcje internetowe,
  • dodawanie zdjęć do pozycji zamówienia,
  • wygodne sprawdzanie nieopłaconych zamówień,
  • dwukierunkową integrację zamówień (wkrótce).

Możliwości są bardzo szerokie – warto więc wziąć ErpBox pod uwagę!

Show More
Close