blackjack-online

Wartości kart w blackjacku

Dla zwykłych graczy blackjack może wydawać się jedną z prostszych gier kasynowych. W rzeczywistości na pierwszy rzut oka gracz ma wiele do zrozumienia, zanim będzie mógł zmaksymalizować swoje szanse. Za chwilę omówimy różne ręce w blackjacku i ich znaczenie. A do tego przyjrzymy się najlepszej i najgorszej ręce startowej.

Wartości rozdań w blackjacku

Obliczanie wartości rozdań w blackjacku ma kluczowe znaczenie. Na szczęście jest to łatwy proces do nauczenia, więc nie musimy się niczym martwić. Na początek należy rozważyć każdą kartę i zapoznać się z punktacją poszczególnych kart – większość z nich jest intuicyjna.

W przypadku kart ponumerowanych wartości są adekwatne do ich liczby – a więc 8 ma wartość osiem, 9 ma wartość dziewięć itd. Wszystkie karty ponumerowane w zwykłej talii mieszczą się w przedziale 2-10. A do tego są cztery kolory. W sumie oznacza to, że w talii jest 36 kart ponumerowanych.

Rozważmy teraz karty z figurami. Należą do nich walet, dama i król. Każda z nich ma wartość 10. W każdej talii znajduje się łącznie 12 kart z figurami.

Na koniec mamy asa, który w blackjacku różni się od innych kart, ponieważ ma dwie możliwe wartości. Może wynosić 1 lub 11. W większości sytuacji możemy wybrać, czy nasz as liczy się jako 1 czy 11. W każdej talii są cztery asy.

Należy też zaznaczyć, że kolory w blackjacku nie wpływają na całkowitą wartość rozdania.

Ręka gracza

Naszym celem w blackjacku jest pokonanie krupiera. Możemy to zrobić na kilka sposobów. Na przykład, osiągniemy docelowy wynik 21 poprzez dobranie albo otrzymamy go z pierwszej ręki (As + karta o wartości 10). Taki układ nazywa się blackjackiem. Innym sposobem jest przekroczenie przez krupiera wartości 21.

Uzyskanie 21 jest możliwe dzięki odpowiedniej kombinacji wyników kart. Jak wspomniano, można to osiągnąć za pomocą pierwszych dwóch kart, które otrzymujemy od krupiera. Mając tylko dwie karty, nigdy nie będziemy mogli przekroczyć 21.

A jeśli nie trafimy w blackjacka z dwoma pierwszymi kartami, stajemy do walki z krupierem. W tej sytuacji zarówno my, jak i krupier, gramy, aby uzyskać albo jak najbardziej zbliżyć się do 21. Możemy tutaj dobierać dodatkowe karty, aby osiągnąć swój cel.

Każda nowa karta dodaje wartości do całkowitego wyniku. Z tego względu musimy uważać, zbliżając się do 21, aby nie przekroczyć tej wartości i nie przegrać zakładu. Możemy dobierać tyle kart, ile chcemy. Albo możemy zostać przy tych, które już mamy.

Warto dodać, że najgorsze rozdanie w blackjacku, jakie możemy otrzymać, to łączny wynik 16. W tym scenariuszu istnieje duża szansa, że ​przegramy, jeśli dobierzemy kartę.

Split w blackjacku

Splity są możliwe, gdy dwie początkowe karty mają tę samą wartość. Split rozdziela te karty na dwie ręce, jednocześnie wymagając od gracza dodatkowego zakładu.

Ręce i przewaga krupiera

Kiedy zaczyna się runda blackjacka, każdy gracz otrzymuje dwie karty. W zależności od rodzaju gry w blackjacka krupier dostaje jedną odkrytą i jedną zakrytą kartę albo tylko jedną odkrytą kartę. Daje to graczom pewną podpowiedź, jaka może być suma krupiera.

Po tym, jak gracze podejmą decyzje dotyczące gry, przychodzi kolej na krupiera. Rozdający ujawnia swoją zakrytą kartę, jeśli ją posiada, a następnie gra zgodnie z wcześniej ustalonymi zasadami. Zasady kasyna wymagają, aby krupier dobierał karty, dopóki nie zdobędzie co najmniej 17 punktów. Jeżeli osiągnie ten wynik lub wyższy, nie może już dobierać kart.

Zgodnie z analizą prawdopodobieństwo przewagi krupiera w blackjacku może wynosić od 0,25% do około 2%, w zależności od obowiązujących zasad. Oczywiście nieprzewidywalna natura gry oznacza, że ​​możemy wyjść daleko do przodu z serią dobrych rozdań. Albo możemy stracić znacznie więcej, jeśli szczęście nie będzie po naszej stronie.

Soft hands

Termin soft hands (miękkie ręce) w blackjacku odnosi się do sytuacji, gdy as w naszym rozdaniu może mieć wartość 1 lub 11. Za miękkie ręce można uznać następujące kombinacje:

  • As + 4
  • As + 4 + 3
  • As + 9

Miękkie ręce uważane są za korzystne dla gracza, ponieważ zapewniają elastyczność i pewność, że następne dobranie nie zakończy się porażką. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy zawsze dobierać. Przykładowo, mając Asa i 9, uzyskujemy 20 – wartość, przy której już się nie dobiera kart.

Jeśli chodzi o to, co należy zrobić z miękką ręką, zależy już tylko od osobistej strategii gracza.

Hard hands

Twarde ręce nie mają w sobie zmiennej wartości asa. Innymi słowy, trudna ręka ma miejsce, jeśli mamy asa, który musi działać jako wartość punktowa, ponieważ w przeciwnym razie przegramy. Poniższe sytuacje są typowymi przykładami twardych rąk:

  • As + 5 + 8
  • As + 3 + W
  • As + 5 + 6
  • 7 + 9 + As
  • 10 + 7

W powyższych przypadkach pierwsze trzy ręce zaczynały jako miękkie, a następnie, gdy przekroczyliśmy próg dziesięciu punktów, stały się twarde. Po przekroczeniu dziesięciu każdy as o wartości 11 spowodowałby przegraną. Dlatego, zamiast tego musi być liczony jako karta o wartości 1.